زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

چگونه به حقیقت مطلق، خدمت برسانیم؟

 

زمانی که شخص با انجام تمرینات روحی، به اهمیت آن پی برد و خداوند وی را با یک سری تجربیات روحی؛ جهت افزایش ایمان فرد، مورد لطف قرار داد، اکنون، آماده است تا به حقیقت مطلق، خدمت رسانی کند که به آن، « ساتسوا » گفته می شود. بهترین شیوه ای که شخص می تواند به حقیقت مطلق، خدمت رساند گسترش دانش روحیست که به چند شیوه، امکانپذیر است؛ به طور مثال، انتقال آموخته ها و تجربیات شخصی به شکل سخنرانی یا نوشتن مقالات روحی برای روزنامه ها، وبسایتها و ... . این گونه افراد هیچ پولی بابت کارهایشان، دریافت نمی کنند؛ اما از احساس برکتی درونی، سرشار می گردند که با هیچ پول یا موفقیت دنیوی دیگری، به دست نمی آید. هر آن چه را که فرد به بهترین نحو، داراست باید به پروردگارش، تقدیم دارد؛ اما این کار مستلزم خضوع و تواضع و نداشتن منیت است. منابعی که افراد قادرند توسط آنها، به حقیقت مطلق، به خدمت رسانی، بپردازند در چهار دسته، طبقه بندی می شوند: 1- جسم: برای نمونه، شخص به پاکسازی محل برگزاری سخنرانی درباره دانش روحی یا چسباندن پوسترهای تبلیغاتی آن روی دیوار یا رساندن افراد شرکت کننده در این مراسم، بپردازد. 2- ثروت و ارتباطات دنیوی: به طور مثال، فرد هزینه برگزاری مراسم را پرداخت کرده یا ترتیب برگزاری آن را در مؤسسه ای که با آن، در ارتباط است، بدهد. 3- ذهن و هوش: در این حالت، شخص از هوش فردی، جهت مطالعه علوم روحی، بهره برده و سپس، آن را تجربه و در اختیار دیگران، قرار می دهد یا از توانائی نوشتاری خود، جهت نوشتن مقالات روحی، استفاده کرده یا به یادداشت کردن تجربیات روحی مختلف، می پردازد. 4- حس ششم: به طور نمونه، فرد از حس ششمی که داراست یا توسط تمرینات روحی، به دست آورده، برای تسهیل بخشیدن به رشد روحی دیگران، استفاده می کند.

درست است که خدمت رسانی به حقیقت مطلق، باعث رشد روحی افراد می شود؛ اما باید به خاطر داشت که نباید آنها را جهت کسب ثواب یا از بین بردن گناهان، انجام داد؛ بلکه باید از آنها، در راه ایجاد صفات الهی در خویش، استفاده نمود؛ به نحوی که خود را واسطی ببینیم که خداوند از طریق او، قصد رساندن رحمت، دانش و ... را به دیگران، دارد. اهمیت خدمت رسانی به حقیقت مطلق نسبت به دیگر اشکال تمرین روحی، بیشتر است؛ طوری که میزان سودمندی آن 100 درصد می باشد؛ ولی این میزان در مورد شرکت در جلسه پرورش روحی و ذکر گفتن، به ترتیب، 30 و 5 درصد است.

برخی از منافع حاصل از خدمت رسانی به حقیقت مطلق، عبارتند از: به دست آوردن آگاهی الهی، کسب ویژگیها و صفات الهی، توجه کردن به خواسته های دیگران، یادگیری چگونگی برطرف کردن موانع رشد، کاهش منیت، ایجاد حالت اتحاد با کل هستی، آموختن از اشتباهات دیگران، سرعت بخشیدن به رشد روحی افراد و ... .